Ugrás a tartalomra

Boncsér Sára és Tőzsér Dominik jó párt alkottak. Mindketten aktív színházbarátok, útkeresők, akik nagy kíváncsisággal kutatják a színházi formákat. Sára kreativitása, improvizációs gyakorlottsága szerencsésen találkozott Dominik komoly tartalmak, gondolatok kifejezésének igényével. Úgy képzelem, a próbafolyamatok előtt, alatt és után is nagy beszélgetések, eszmecserék zajlottak, melyek eredményeként nagy egyetértésben dolgoztak az alkotás megszületéséért! Az ilyen alkotói légkör rányomja bélyegét a munkára, termékenyen hat az előadásra, intenzíven mozgósítja a színjátszókat, és csak így születhetett ez a gyönyörűen letisztult, okosan működő, előadás!

Először is kiemelném a maszkok különleges hatását! A színházból többnyire képeket viszünk magunkkal, a látvány hat ránk elsődlegesen. Nos, ezeket a maszkos szereplőket soha nem fogjuk kitörölni az emlékezetünkből! Különlegességüket az adta, hogy bár mind fehér gézből, erős festéssel készültek, amelyek első ránézésre még hasonlítanak is egymásra, de egy kis idő után látjuk, hogy mindegyik maszk egyénített, sőt, és ez a nagy csoda, a játékosok arcvonásait idézik fel! Mégis többet tudnak adni annál, mintha maszk nélkül játszottak volna a szereplők, mert az arcnál nagyobb méretűek, kiemelik az egyéni vonásokat, mozdulatlanságukkal viszont tipizálnak, időtlenség érzetét keltik. Ezek az alakok éltek, élnek, és élni fognak, mert egy-egy tulajdonságot is képviselnek! ( Nagy értéke a maszkoknak, hogy a játékosok maguk készítették, festették, találták ki hozzá a ruhákat, kiegészítőket! Igazi „összművészet” ez! ) Felismerjük a „bűnöket”! Látjuk a gőgöst, az irigy embert, a torkost, a buját, a haragvót, a lustát! De nem csak látjuk, azt is bemutatják, hová vezethetnek ezek a bűnök! A gőgöst hogy kapja el a hatalom, és lesz belőle diktátor! (A cipőket, embereket begyűjtető úr élvezettel kegyetlenkedik alázatos szolgáját kihasználva. Volt egy olyan érzésem, hogy ha még egy cipőt „begyűjt”, hát én leveszem a cipőmet, és megdobom vele! Nem tudom, lettek volna-e követőim? ) Az érzelmi hatás kiváltásához az is hozzájárult, hogy a színészek lelassított mozgással játszottak! Nagyon nagy fegyelem, önkontroll kell ehhez a játékmódhoz, de megéri! Megáll az idő, megáll a csendben a szó, megáll a levegőben a kés! Csodálatos! Ugyanilyen technikával működött a többi jelenet is. A gyönyörű, gőgös nő elűzi az érte epekedő férfit, de furcsa módon, mégis valami iszonyú világfájdalom, magány sütött az alakításából! Mintha nagyon várna valamit, ami még nincs itt! Játékosan viccesen indul a „vagány” és az őt „majmoló” két figura jelenete, de a megalázottság érzése fájdalmasan letaglózza a nézőt a jelenet végére. Eddig a jelenetekhez egy - két fa közé kifeszített- függöny mögül jöttek előre a színészek, majd hirtelen a jelenetek végén a függöny, a lepel lehull, és a szereplők hívására betekinthetünk a „kulisszák” mögé, vagyis megnézhetjük az érem másik oldalát, ahol egy gyönyörű zenére a hasonló tulajdonságok egymásra találnak, a gyengét segíti a bátor, a félénket érzelmi erővel tölti fel magabiztos, ahol valahogy mindenki megnyugszik, minden helyrezökken. Elgondolkozhatunk, hogy ha nem hagynánk magukra a rosszakat, ha mindig segítenénk rajtuk, más lenne a világ! Talán azért rosszak, gonoszak, flénkek, mert nem kaptak elég szeretetet, elég emberi odafigyelést! Szép lenne! Jó ez a vég! A színészek is boldogan táncolnak hátra a fák közé. Nem csak azért, mert egy jól sikerült előadáson vannak túl, hanem láthatóan őket is elöntötte a szeretet, a barátság az együttlét eufóriája! Látszik ez az arcukon, amikor már maszk nélkül meghajolnak!

kep

 

kep

 

kep

 

Erdődi Panna, Papp Sára, Szkárosi Jázmin, Kemenczés Léna, Buday Bendegúz, Festő Zoltán, Szabó Tamás, Fábián Gábor, Török Bálint átéltek valami csodát, a színház varázsát!

 

A legárnyaltabb, legérzékenyebb, a legtöbb szónál többet mondó mozdulatokért, a testbeszéd erős érzelmi hatásáért, a csodálatos maszkokért, melyek erősen fokozták a színházi hatást, és a könnyfakasztó katarzisért Boncsér Sára és Tőzsér Dominik a

MAGIC ART – díjat kapják!

Készítők
Előadás Éve
Felvétel