Ugrás a tartalomra

Miről is szólhat egy előadás, amelynek 7 lány a szereplője?  Természetesen a nőkről. Szólhatna persze a férfiakról is, vagy a nők-férfiak viszonyáról, vagy arról, hogyan látják a nők a férfiakat, vagy a férfiak a nőket. Szólhatna arról a világról, ahol csak nők vannak, s így törölve lenne minden viszály, minden kín, minden szenvedés, amit a férfiak okoznak. Közel lehetünk a megoldáshoz, mert Barna Lilla, a rendező egy ilyen világról olvas fel bevezetőjében egy eszmefuttatást! Egy utópiáról, ahol a nők uralkodnak, a férfiak csak a gyermeknemzésre használatos eszközök. Sokan elképzelték ezt már a világtörténelem folyamán, de még eddig mindig kudarcot vallottak. Valami mindig balul sült el, valahogy mindig eltorzult, eldeformálódott az ilyen világ. Nézzük, Lilla és csapata tud-e harmonikusan élni férfiak nélkül!? Szerencsére van egy külsős szakértőjük, a rendezőtárs, Hevesi László, aki, reméljük, kordában tartja majd az elszabadult indulatokat. Nézzük hát!

Az előadás helyszíne a legintimebb térben játszódik, nem véletlen, hiszen a téma is intim. Női vonal! A játékosok a mosdók, wc-k felőli lépcsőn jelennek meg, mögöttük az ajtó aranyozott szalagokkal díszítve. A kép a kaszinók, show műsorok operettes színpadát idézi, ahol mindig egy lépcsőről jönnek le a görlök, énekesek. Még a lányok ruhája is a Moulin Rouge világát idézi, arany szalagok lebegnek rajtuk vállból, csinos dresszben, erős arcfestéssel, a show-tánc ismert lépéseivel, énekelve kezdik a műsort. Az ajtótól jobbra-balra futó korlátokkal védett folyosórészt is kihasználják, sőt, a lejtőn lecsúszva, lefekve is játszanak. Az arany meghatározó szín, a domboldal is arannyal fedett, néha a lányok arra fekszenek, abban hempergőznek, mert vágyálmaik netovábbja ez az arany-világ, a legszebb, a legjobb a leggazdagabb álmok világa. Már a kezdéskor kiderül, hogy egy téveszme, egy ábránd áldozatai ezek a nők, mert valamennyien Bonnie-k, vagyis Bonnie Tylerek! Az énekesnő dalai szólalnak meg a lányok – egyébként szuper! – előadásában. Csoportos élőképben, majd egyénileg is bizonygatják, hogy miért szeretnének úgy kinézni, úgy élni, úgy járni-kelni, úgy létezni, mint ahogy Bonnie-ról gondolják. Leveleket, vallomásokat olvasnak fel, amelyekben fiatal lányok vágyakozva álmodoznak arról, hogy milyen jó lenne Bonnie-vá válni! Legalább is amilyennek ők elképzelik az énekesnő világát. Reggeltől estig csak a test ápolása, lustálkodás, sminkelés, fodrászat, varrónő, affektáló mozdulatok, beállások gyakorlása, hatásos klippek forgatása. „Azért szeretnék B. T. lenni….” és bizonygatják, erősítik önmagukban is a vágyat. Közben időnként szertartásosan koccintanak B. T. egészségére a fotójára nézve. Az énekesnő dalainak szövegeit szó szerint értik, szinte azonosítják vele Bonnie problémáit. / Mint a sorozatnézők, akik teljesen egynek képzelik a színészt a szereppel, és várják például, hogy mikor nősül már meg, mikor kér bocsánatot X. Y. – tól. / Kipróbálhatnánk - mondják -, milyen amikor én vagyok a férfi, te meg a nő, utalva B. T. „If you Were a Woman, and I was a man” című dalára. Várhatóan, ahol ennyi csinos nő Bonnie akar lenni, ott felléphetnek a civakodások, rivalizálások, hajtépésig fajuló viaskodások, mert a tábor témájának itt is be kell valahogy kerülnie: irigység, harag, bujaság, gőg, hazugság. De ha nem lett volna „kötelező” a hét főbűn témája, akkor is itt megjelenne, mint életünk minden napjában is megjelenik. Éppen ezek a bűnök szerepelnek mindig a drámák alapkonfliktusaiban, tehát a világunkban is! A Bonnie-k civakodnak, harcolnak, elbizonytalanodnak, egyedül maradnak, sírnak… aztán jól kinevetik saját butaságukat! Mindenki átéli egyszer ezt a vágyat, mert ahogy Bonnie is énekelte, szükségünk van egy hősre, a Hérora, próbálgatjuk magunkat, eljátszadozunk a lehetőséggel, és jobb esetben rájövünk közben saját lehetőségeinkre, saját énünk valódiságára! Még Bonnie vicceket is el tudunk mondani, ez már a teljes leszámolás az ábrándokkal, a mítosszal. Minden jó, ha a vége jó! Zárul a nap, zárul az előadások sora, énekeljünk, nevessünk, vigyük magunkkal egymást és magunkat! Annyira jó volt a záródal és tánc, hogy szívesen néztem és hallgattam volna végig a nótát, jó énekesek, bátor színészek mindig felszabadítják a nézők hangulatát! És ők most nagyon jók voltak:

 Kovács Lili, Maros Mirella, Harkai Sarolta, Török Edina, Cselóczki Bogi, Bata Viola, Domián Kitti!

 

kep

 

kep

 

kep

 

Barna Lilla, és Hevesi László a hét Bonnieban rejlő nőiségnek, vágyaknak, álmoknak a bemutatásáért, majd a hamis, hazug oldalának kíméletlen leleplezéséért, a szereplő lányok eggyé válásának, mégis különbözőségeinek színházi képekben történt intenzív bemutatásáért, a legszebb, leghitelesebb női veszekedős kép megalkotásáért a

Rocks and Honey – díjat kapja!

Készítők
Előadás Éve
Felvétel